Wednesday, November 7, 2012

سنگسار چهار زن در سکوت خبری


سنگسار چهار زن در سکوت خبری









 
 
به صورت گسترده به اشتراک بگذارید.
هم وطنان سکوت در برابر بربریت بزرگترین گناه است.


سنگسار چهار زن در سکوت خبری
 
به گزارش‌ رسیده به سایت ملی‑مذهبی ظرف چند روز گذشته اجساد چهار زن که پس از اجرای حکم سنگسار جان خود را از دست داده بودند، توسط نیروهای امنیتی قوه قضائیه به پزشکی قانونی تهران منتقل شده و هم اکنون در سردخانه پزشکی قانونی نگهداری می‌شوند.

یک منبع موثق به خبرنگار ملی‑ مذهبی می گوید: ” اجساد چهار زن پس از اجرای حکم سنگسار توسط نیروهای امنیتی قوه قضائیه به سردخانه پزشکی قانونی آورده شده اند. علاوه بر آثار پرتاب سنگ بر سر و صورت این زنان آثاری از شکنجه و ضربات شدید بر بدن آنها پیش از سنگسار نیز قابل رویت است. طبق مواد مندرج در پرونده آنها جرم این چهار زن روابط نامشروع و مصرف مواد مخدر بوده است. ظرف روزهای گذشته هیچ فردی برای تحویل اجساد به پزشکی قانونی مراجعه نکرده است. هنوز مشخص نیست دادگاه این افراد در چه تاریخی برگزار شده و آیا خانواده آنان از وضعیت شان با خبر هستند یا نه!”

این در حالی است که رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دو روز پیش از تعیین مجازات جایگزین «سنگسار» خبر داده بود. به گفته اللهیار ملک‌شاهی در جلسه کمیسیون قضایی شرایط «احصان» در بحث «زنا» مورد بررسی قرار گرفت و برای آن مجازات در نظر گرفته شد. به گفته این نماینده «زنای محصنه مجازات رجم و اعدام دارد اما شرایط احصان در قانون نیامده بود و به منظور روشن شدن بحث، ماده‌ای مجزا آوردیم که با چه شرایطی زنا، محصنه و در چه شرایطی غیرمحصنه تلقی می‌شود.

ملک‌شاهی گفته است: “برای زنای محصنه طبق مبانی فقهی حکم صادر می‌شود اما ما به صراحت نوع مجازات‌های آن را تبیین و تصریح کردیم که در جایی که مجازات اولیه و اصلی ممکن نباشد یا قاضی مصلحت نداند، به پیشنهاد دادگاه صادرکننده حکم قطعی و موافقت رئیس قوه قضائیه، می‌توان مجازات جایگزین تعیین کرد.”

از سوی دیگر محمدعلی اسفنانی سخنگوی کمیسیون قضائی مجلس تصریح کرده است که رفع ایرادات قانون جدید مجازات اسلامی از اولویت‌های کمیسیون قضایی مجلس است و تلاش می‌کنیم به‌زودی این قانون تصویب نهایی و ابلاغ شود.

گفتنی است، قانون مجازات اسلامی فعلی از بیست سال پیش تاکنون به صورت آزمایشی اجرا می شود و لایحه جدید مجازات اسلامی نیز که جایگزین آن خواهد شد در شمار لوایح و طرح هایی است که به استناد اصل ۸۵ قانون اساسی به جای طرح در صحن علنی مجلس در کمیسیون اختصاصی مورد بررسی و تصویب قرار گرفته و قرار است به شکل آزمایشی اجرا شود.

سنگسار یکی از خشن ترین مجازات هایی است که قانون مجازات اسلامی ایران در نظر گرفته شده است. آنچه مسلم است در ایران، بسیاری از قوانین مدنی، جزائی، کیفری و دیگر قوانین با شریعت انطباق کامل ندارد. و همه پژوهشگران و صاحب نظران متفق القولند که حکم رجم یا مجازات سنگسار در قرآن آورده نشده است .

در طی دهه اخیر بدنبال واکنشهای گسترده مجامع حقوق بشری به اجرای این حکم و وعده مقامات قضایی مبنی بر تعیین مجازات جایگزین برای این نوع جرایم، غلامرضا رضوانی از فقهای شورای نگهبان در ۱۳۸۱عنوان کرد که به جای مجازات رجم نمی‌توان مجازات دیگری را تعیین کرد، زیرا احکام اسلام تابع پسند و ناپسند جامعه نیست و ممکن است همین احکام در روزهای اول اسلام نیز برای مردم ناپسند بوده باشد.

اما همزمان برخی از فقهای نامدار و معروفی همچون میرزای قمی، آیت الله صانعی، آیت الله گرامی و آیت‌الله حسینی زنجانی گفتند که این احکام در جامعه کنونی قابلیت اجرا ندارد و موجب وهن اسلام است. آیت‌الله حسینی زنجانی صراحتا اعلام نمود که چنانچه به نظر فقیه جامع الشرایط اجرای حکمی در جامعه به دلیل عدم آمادگی فکری عموم مردم موجب سستی در اعتقاد و اصل اسلام می‌شود، در این صورت حفظ اسلام اهم است و اجرای حکم باید تا استحکام عقاید مسکوت بماند.

پس از آن، در سال ۱۳۸۲ محمود هاشمی شاهرودی رئیس قوه قضاییه وقت طی بخشنامه ای اعلام نمود که اجرای حکم سنگسار در اختیار حاکم شرع است و در حال حاضر جمهوری اسلامی به دنبال تعیین مجازات جایگزین برای این نوع از جرایم است. اما علی رغم دستور رئیس قوه قضاییه در سال ۱۳۸۶ چند مورد اجرای حکم سنگسار در مشهد و تاکستان گزارش شد. پرونده سنگسار تاکستان پس از نه سال توقف، نهایتا در سال خرداد ۱۳۸۶ به اجرا درآمد. این در حالی است که مسئولان قضایی در آن زمان اعلام نمودند که اجرای حکم سنگسار در تاکستان در پی اشتباه قاضی بوده است.

اجرای این مجازات عمدتا در مناطقی گزارش شده است که مردم آن از سطح آموزشی پایینی برخوردار هستند و متهمان از محتوی و مفهوم پرونده خود بی اطلاع هستند. سالها فعالان حقوق بشر بویژه حقوق زنان برای لغو مجازات سنگسار از مجموعه قوانین ایران مبارزه کرده و تاکید داشتند که سنگسار یک دستورالعمل صریح قرآنی نیست.







Like · · Share · November 3

  • 265 people like this.
  • Armin Sepand لعنت به این مردمان پست !
  • Mahmoud Azari دردیست غیر گفتن ...... ننگ و نفرت بر جمهوری اسلامی و حامیان رنگارنگ سبز و آبی و یشمی و اصلاح طلب و توده ئی و مدرن و نیمه مدرن و سکولار و نیمه سکولار و داخلی و خارجی آن. جز با سرنگونی نکبت جمهوری اسلامی ، آغاز رهائی زنان ما و تاکیدا آغاز آن از این همه درد و رنج و ستم و تحقیر و تحمیق میسر نیست ، ننگ بر مشاطه گرانی که به هر شکل و تحت هر نامی بدنبال حفظ بقای جمهوری اسلامی هستند ، چونان اکقریتی های نگهدار و توده ای ها و گنجی ها و سروش ها و مخملباف ها و فتی پور ها و ....
  • Lynda Bonnet de Montreux INTOX photos déjà vu - le chocolat chaud et la grenadine on connaitSee Translation
  • Afshin Farshad کلا باید مجازات اعدام لغو گردد تا موارد استفاده ابزاری و شخصی از این وسیله به حداقل برسد .
  • Sevyana Malek از انسانیت بویی نبرده اند و در عصر حجر زندگی می کنند
  • Mehdi Amani کل مطلب رو خوندم فقط یچیزی فهمیدم اینکه دین ما افتاده دست یه مشت بچه آخوند معذرت میخوام ک و ن نشور ....اینم از روی حرصم بود بازم شرمنده ...ایشالا بیاد روز رهایی...
  • Vida Valipour Khak to sareshon sare azizaneshon biad , donya dare mokafate dir o zood dare ama harki harki nist sabre khoda ziade
  • Sahar Fattahi Din, ye bimarie vasvase fekrie daste jameie, va mardome ma salha tool mikeshe ke az in bimari raha beshan, zanhayi hastand ke khodeshooon azin hokm bekhatere eslam defa mikonan va maghzeshoon ghodrate fekr kardan be bishtar az oon ghad nemide, zanhayi ke panjere fekreshoon be andaze rozaneye rize din tarif mishe va kharej az oon andazye yek Amib ham ghodrate fekr kardan nadarn!
  • Yashar Delbar Soraya Ashke hame ro dar Avord :'(
  • Hamideh Mirshafiee سخت است فهماندن چیزی به کسی که برای نفهمیدنش پول میگیرد.(شاملو)
  • Mandana Parsa نابود باد این رژیم کثیف .
  • Matthew Parsi ta vaghtike islam kesafat va akhoondhaye ashghal dar iran hastand sangsar ke chizi nist az in roozha siyahtar ham khahim did...islam ashghal entekhabe mardome kase az ash daghtar va arabparaste irane va mokafate in entekhab ra ham bayad bekeshand...harki islamo mikhad joresham bayad bekeshe...
  • Siamak Radfar Rouzegar sakht va Tariki ast. Tanha rahe rahaei hambastegi va yeganegi ma dar moghabele jahl va estebdad ast. Hambastegi, hambastegi, va hambastegi. Be omide fardaye behtar
  • Roudi DM سنگسار فقط قانون نیست بلکه بخش مهم آن انسانهایی هستند که سنگ را پرتاب می کنند بجای نفرین دین و قانون بفکر تغییر فرهنگ انسانهای مجری باشید چه بسا که خیلی از ما که اکنون دین و حکومت را نفرین می کنیم روزی همین مجریان دین را سنگسار کنیم.بهتر است سنگسار فکری و روحی را کنر بذاریم و انسانیت را تبلیغ کنیم
  • Mohammad Bidabad حکم رجم (سنگسار) در قرآن نیست و مربوط به آیین یهود است
    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=130351127112931&set=a.122251247922919.25332.122247497923294

    Photo
    حکم رجم (سنگسار) در قرآن نیست و مربوط به آیین یهود است
    صفحاتی از کتاب:
    مباني عرف...

  • Mohammad Bidabad حکم زنا و قذف
    اگر دو نفر عريان در ميدان اصلي شهر در ملاء عام جفت شوند هنوز به سادگي زنا قابل اثبات نیست.
    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=130358007112243&set=a.122251247922919.25332.122247497923294

    Photo
    حکم زنا و قذف
    اگر دو نفر عريان در ميدان اصلي شهر در ملاء عام جفت شوند هنوز به سا...

  • Elnaz Kian تکذیب خبر انتقال اجساد 4 زن سنگسار شده به پزشکی قانونی
    سازمان پزشکی قانونی کشور خبر انتقال اجساد 4 زن سنگسار شده به پزشکی قانونی را تکذیب کرد.
    به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در اطلاعیه این سازمان آمده است: از روز گذشته و در پی انتشار اخبار «اجرای حکم سنگسار و انتقال چهار زن به پزشکی قانونی تهران» از سوی برخی رسانه‌های بیگانه، سازمان پزشکی قانونی کشور هر گونه انتقال اجساد افراد سنگسار شده به این سازمان را تکذیب می‌کند.
    شایان ذکر است در زمان اجرای احکام، حضور پزشک قانونی الزامی است و بدینوسیله اجرای حکم سنگسار در کلیه مناطق کشور به طور کلی تکذیب می‌شود.
    از پیک ایران
  • Jila Rad اسلام این دین کثیف, متجاوزو بربریت که تنها با کشتار وخونخواهی نمود می یابد, این دشمن زیبایی, بشریت,تمدن و دانایی را به گور سپرده ویا به صاحبان اصلی اش عربستان سعودی برگردانیم۰
  • Sepideh Nezami zila han lotfan ba zehne koochiket va information andaket bikhod be eteghadate mardom tohin nakon, in khabar kezbe mahze
  • Maryam Mosavi خیلی چیزها تکذیب می‌شه که با چشم‌های خودمون شاهدش هستیم! مگر اینکه تکذیب کنن که ما چشم داریم و می‌بینیم!
  • Maryam Mosavi دین اسلام از ابتدا مشکل داشته! همون پیامبرش مگه چه کرده؟ آیة 34 نسا! و 24 نسان رو بخونید تا بدونید با زن چه رفتار وحشیانه‌ای می‌شه در دین اسلام! و آیة 37 و 50 احزاب رو بخونید تا بدونید که الله چه‌قدر راحت مجوز زنبازی به فرستاده‌ش داده! همچین خدایی و همچین فرستاده‌ای قابل احترام نیستند! مرگ بر اسلام!
  • Golnoush Alansari Sepideh Nezami lotfan khafesho va bemir, chera amsale to harchio mibinan migan doorooghe?
  • Afsaneh Jani فقط می تونم بگم تا وقتی بی شعورهایی مثل این به ظاهر خانم ( سپیده نظامی ) وجود دارن انتظار اتفاقات بهتر را نمی توان داشت ! آغاز هر تمدن و فرهنگ و ابتدای هر تغییری ، شناخت و آگاهی و شعور و تفکره که متاسفانه این روزا خیلی ها ازش بی بهره اند !
  • Afsaneh Jani یه مشت هرهری مذهب بی کله !
  • Mehdi Niyazi بیشتر از آنکه مجریان این جنایات را مقصر بدانیم سکوت اذهان و بوی گند افکار راکدمان است که مهر تاییدی بر این جنایات است
  • Daniel Behzadpour Sepideh Nezami lotfan khafesho va bemir, chera amsale to harchio mibinan migan doorooghe?
  • Maryam Azad man faghat mikham bedoonam age aghayoon ya hatta hamsarane in zanha khianat mikardan ya mavad masraf mikardan hamin aghebat ro dashtan?????????????????????
  • Ali Namvar اوزو زی یورمین آدام اولمازلار
  • Afsaneh Vahdat This is happening in Iran. right nooowwwww. stoning. belong to thousands years ago in Arabia
  • Farzad Keramati اصلا من مرده این تکذیب های پی در پی مقامات گل و بلبل خودمون هستم . نکه اصلا کشور ما گل و بلبله و همش مردم دارن تو آسایش زندگی میکنن...زندانهامون هم خالی هستن و کسی رو هم به خاطر مسائل جنسی اعدام نمی کنن....خب راست میگه این خانم سپیده نامی طفلک !!!! چرا بهش حمله می کنین . ایشون می دونن لابد چیزی میگن دیگه . ماها نمی فهمیم . امیدوارم ایشون همینجوری که تکذیبیه های صادقانه مقامات گوگولی ما رو قبول می کنن....فردا روزی اگه چمیدونم شوهرشون رفت با یکی دیگه خاله بازی کرد و شما هم غیر مستقیم آمار گرفتین و وقتی اومد تکذیبیه داد شما همینجوری سفت و قرص و محکم باور کنین.......من یه چیزی رو خوب یاد گرفتم . وقتی مسئولین کشور گل و بلبل ما چیزی رو تکذیب کنن یعنی حتما اتفاق افتاده(البته از نظر من) بقیه ملت همیشه در صحنه جان بر کف و غیور و دشمن شناس ایران میتونن همچنان به لیست بلند بالای تکذیبیه های صادقانه مسئولین گوش جان فرا دهند و به آدم گمراهی مثل من هم اهمیت ندن اگه اومد تو فیس بوک چهار تا حرف بر عکس اونا زد . یه جای اینکه سعی کنن وقتشون رو با امثال من گمراه بگذرونن برن یه کم چمیدونم شبکه قرآن نگاه کنن...یه کم دعای جوشن کبیر بخونن یا برای امواتشون و برای روح امام نماز بخونن یا برای فرج امام زمان 700 رکعت نماز بخونن . والا به خدا
  • Farzad Keramati در ضمن من موندم حکمی که به اعتقاد اکثر آقایون الهی هستش و قضات گل و بلبل ما هم عاشق صدور چنین حکمی هستن و همشون هم قبول دارن که این حکم الهی هستش ، چرا در ملاء عام انجام نمیدن . مثل خیلی از اعدامهایی که در ملاء عام انجام میدن . چرا نمیگن روند رسیدگی چجوری بوده و آیا عین آیین دادرسی کیفری یا قانون مجازات اسلامی اجرا شده یا نه....یعنی آیا اقرار در محضر دادگاه بدون هر گونه فشار روحی و روانی و جسمی بوده و طرف خودش با پای خودش اومده دادگاه و اقرار کرده که زنای محصنه انجام داده؟ یا اینکه چهار تا شاهد در لحظه ای که عمل دخول انجام می شده عین عمل دخول رو دیدن؟.....من کاری ندارم به اینکه اصلا چنین حکمی از اصل درست هست یا نه و اصلا در اسلام هست یا نیست و ....
  • Farzad Keramati من میگم طبق منابع فقهی معتبر و قانون فعلی مجازات اسلامی و آیین دادرسی کیفری و احادیث مورد استناد همه مراجع تقلید و فقهای قدیم و فقهای جدید و فعلی.....باید شرایط احراز زنای محصنه محقق بشه...اولا باید معلوم بشه که به دلایلی آیا زن از دسترس شوهرش در اون لحظه خارج بوده یا نه و بالعکس در مورد مرد زن داری که متهم به زنای محصن هست.....
  • Farzad Keramati ثانیا باید یا اقرار آزادانه باشه...یعنی هر گونه تهدید ، فشار و تلقین در کار نباشه...یعنی همین که طرف رو میگیرن میندازن بازداشتگاه نیروی انتظامی و دوستان اونجا خوب مورد عطوفت قرارش میدن برای همین کافیه که بگیم اقرار تحت فشاره . یکی از شرایط اقرار مختار بودن اقرار کننده است . مختار یعنی صاحب اختیار یعنی طرف باید با پای خودش بیاد دادگاه و در محضر قاضی که باید طبق قانون مجازات فعلی که بخش حدود آن در سال 1370 تصویب شده بیاد در محضر حاکم شرع که شرایط حاکم شرع هم محدوده به عده ای خاص هست و در محضر این قاضی یا 5 قاضی شعبه ای از دادگاه کیفری استان که همه باید حاکم شرع باشن در حضور آنها با اختیار کامل اقرار کنه که مرتکب عمل زنای محصن یا محصنه شده
  • Farzad Keramati و تازه باید چهار بار اقرار کنه و حتی اگه بعد از اقرار ازادانه چهارباره از اقرارش برگرده حد از این شخص ساقط میشه و قاضی میتونه بر اساس اینکه این اقرار خودش منجر به گسترش فحشاء میشه شخص رو محکوم به شلاق تعزیری کمتر از 100 عدد بکنه.....
  • Farzad Keramati یا اینکه این چهار تا خانم اومده باشن در سکس گروپ و در ملاء عام جلوی همه زنای محصنه انجام داده باشن یا حداقل جلوی همون چهار شاهد عادل که شرایط عدالت هم در قانون مجازات اومده که باید گفت این چهار تا شاهد عادل اصلا در این مکان چه میکردن....
  • Farzad Keramati و باز طبق همه روایتهای معتبر اصلا شخصی که به آلت تناسلی بقیه نگاه کنه از درجه عادل بودن ساقط میشه
  • Farzad Keramati چون باز طبق همین روایات معتبر و مخصوصا کتب لمعه دمشقیه متعلق به شهید اول و شهید ثانی که از امام صادق نقل کرده که باید شاهد این عمل رو همانطوری که میل در سرمه دان فرو میره دیده باشه
  • Farzad Keramati البته به نظر من همه اینها و این حرفها همش رو کاغذه...چون چیزی که عملا در کلانتری ها و بازپرسی ها و دادگاه های ما داره اتفاق میفته مطابق دقیق آیین دادرسی کیفری و قانون مجازات اسلامی و احدایث معتیر و نظریه مشهور فقها نیست
  • Farzad Keramati حالا بگذریم از اینکه اصلا اجرای چنین حکمی یعنی دخالت در حریم شخصی افراد...چون افراد مالک جسم و روح و فکر و عقیده خودشون هستن و این مسئله بر خلاف قوانین حقوق بشر و بر خلاف اخلاقیات انسانیه که کسی رو به خاطر نحوه استفاده از جسمش مجازات کنیم .
  • Mahgol Mahmoodi dorogheeeeeeeeee be ax deghat konid, ye adame zendani zan sangsari inghad moratab!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
  • Shiva Dastournejad مسلما این عکس نماد هست وکسی از مجازات عکسی در دست ندارد ولی این نوع حکم دائما در حال اجراست
  • Jila Rad خانوم سپیده, شما که مغز بزرگی به اندازه پیام بر پدوفیلت داری و افتخارت به این دین ضد بشریت لابد تجاوز ان به سرزمین پارسیان است و به بردگی گرفتن مغزهای کوچکی چون تو بوده و هنوز هم که به خواهر و مادرت تجاوز میشود در کوچه و خیابان به ان افتخار میکنی, یا ک...See More
  • Mozhdeh Shahriari ای خدااااااا
  • Atena Goharzadeh من با اصل سنگسار مخالفم اما با خیانت زن ها و روابط نامشروع بیشتر مخالفم گرچه در دین ما برای مردان خائن هیچگونه ایرادی وارد نیست که با این هم مخالفم اما مطمئنم این عکس مربوط به سنگسار نیست و بیشتر به سکانس یک فیلم بر میگرده تا سنگسار ، زن های ایرانی در زندان حتی لحظه اعدام پوشیده هستند و البته لباس های مرتب هم بر تن ندارند!!!!!!!!!
  • Mahta Amirkhani vay in film cheghadr dardnak bud



      



No comments:

Post a Comment